De Alfa Romeo Stelvio First Edition

De Alfa Romeo Stelvio First Edition

De Alfa Romeo Stelvio First EditionSportiviteit en elegantie zijn verenigd in een unieke en exclusieve verpakking. Het harmonieuze ontwerp in combinatie met de technische excellentie van Alfa Romeo zorgen voor een krachtige en complete auto. Dat is samengevat de kern van de Stelvio, de eerste SUV van het merk met meer dan honderd jaar historie. De Stelvio beleefde afgelopen november zijn wereldpremière als ultrasportieve Quadrifoglio op de Los Angels International Motor Show.

In navolging van de zeer gewaardeerde Stelvio Quadrifoglio, introduceert Alfa Romeo wederom een indrukwekkende versie die topprestaties levert: de Stelvio First Edition. Deze eerste exclusieve versie die vanaf vandaag besteld kan worden beschikt over een zeer rijke standaard uitrusting. Bestel als eerste de nieuwe Stelvio First Edition en ervaar hoe Alfa Romeo dit segment benadert.

 

De Alfa Romeo Stelvio verzekert een opwindende rijervaring en tegelijkertijd het hoogste niveau aan comfort en veelzijdigheid. De naam Stelvio verwijst naar de hoogste bergpas van Italië. Deze is 20 km lang en bestaat uit 75 bochten, adembenemende uitzichten en een ongekend steil hellingspercentage. De top bevindt zich op 2.758 meter hoogte. In het verleden was de bekende bergpas toneel van sportieve gevechten in zowel de fiets- als motorsport. Vandaag de dag is het bochtige asfaltlint een belangrijke trekpleister voor toeristen. Er is maar één SUV waarin bestuurder – samen met familie en/of vrienden – optimaal kan genieten van deze bergpas: de Alfa Romeo Stelvio.

De Alfa Romeo Stelvio First Edition is voorzien van de nieuwe 2,0-liter viercilinder aluminium benzinemotor die een vermogen van 280 pk levert bij 5.250 toeren en maximumkoppel van 400 Nm bij 2.250 toeren. Van 0 naar 100 km/h geschiedt binnen 5,7 seconden: hiermee is de Stelvio First Edition het snelste in zijn segment. Behalve de elektro-hydraulische klepbediening is deze motor ook voorzien van een 2-in-1-turbo en directe brandstofinspuiting onder hoge druk (200 bar), die samen zorgen voor uitzonderlijk snelle reacties op het gaspedaal, ongeacht de snelheid, terwijl het brandstofverbruik beperkt blijft.

Het exterieur van de Stelvio First Edition is een samensmelting van heritage, snelheid en schoonheid. In aanvulling hierop rust Alfa Romeo de Stelvio First Edition uit met 20-inch lichtmetalen velgen, kleurrijke remklauwen, Bi-Xenon verlichting met LED mistlampen, privacy glas achter en courtesy verlichting bij de deurhendels.

Het sportieve interieur is overzichtelijk en volledig ingericht op de bestuurder. Het kleine, rijdersstuurwiel met geïntegreerde startknop en de aluminium schakelflippers zijn standaard, evenals de elektrisch verstelbare en verwarmbare met leder beklede stoelen. Het 8,8″ Connect 3D Nav-systeem, ontwikkeld samen met Magneti Marelli, biedt diverse geavanceerde features en functies zoals de nieuwste HMI (human machine interface). Connect 3D Nav is uitgerust met stemherkenning en biedt connectiviteit met smartphones en tablets. Andere functies zijn Bluetooth, DAB-radio-ontvangst, navigatie met 3D-kaarten en kaartupdates via TomTom.

De standaarduitrusting omvat vierwielaandrijving met Q4-techniek die de tractie zo snel verdeelt dat de prestaties, veiligheid en efficiency op een ongekend hoog niveau staan. Het Q4-systeem garandeert de voordelen van een vierwielaangedreven-systeem en bovendien zorgt voor het rijplezier van een achterwielaandrijver.
De vierwielaandrijving in de Stelvio First Edition omvat een actief tussendifferentieel en een voordifferentieel, die speciaal zijn aangepast aan de technische eisen van Alfa Romeo. Om het hoge koppel optimaal te verdelen over de voor- en achteras, monitort het Q4-systeem voortdurend wat de auto doet en hoeveel grip de banden hebben. Onder normale omstandigheden rijdt de Stelvio First Edition met Q4-systeem als een achterwielaangedreven auto: alle koppel gaat naar de achterwielen. Zodra de achterwielen grip dreigen te verliezen, wordt meteen tot 50 procent van het koppel naar de vooras geleid via het speciale middendifferentieel. Het systeem biedt alle voordelen van vierwielaandrijving – veiligheid, stabiliteit en tractie – en zorgt ook voor minder brandstofverbruik, extra snelle reacties en het rijplezier dat een sportieve achterwielaandrijver biedt.

Bovendien bestaat de standaarduitrusting van de Stelvio First Edition uit nieuwe, efficiënte actieve veiligheidsvoorzieningen als Forward Collision Warning (FCW) met Autonomous Emergency Brake (AEB) en voetgangerssignalering, het Integrated Brake System (IBS), Lane Departure Warning (LDW) en cruisecontrol met snelheidsbegrenzer.

Wil jij op de hoogte blijven van de trends en nieuwtjes op ADVERSUS? Schrijf je in voor de gratis nieuwsbrief. Klik hier.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.