Ducati Multistrada 1200 Enduro: de veelzijdige Globetrotter

ducati-multistrada-1200-enduro800


Ontvang de nieuwsbrief van ADVERSUS in je mailbox. Klik hier om je in te schrijven.

De standaard high-tech uitrusting van de nieuwe Multistrada 1200 Enduro komt overeen met Ducati’s filosofie met betrekking tot veiligheid en voldoet ook aan de doelstelling om deze motor te perfectioneren voor het rijden in de zwaarste omstandigheden. Elk afzonderlijk onderdeel is ontworpen met beide doelstellingen voor ogen: van de 30 liter tank naar de stuurdemper, die de stabiliteit op elk soort terrein verbetert. Elke technische keuze is zorgvuldig geëvalueerd en uiteindelijk gemaakt met de focus op de veiligheid en het comfort van de rijder.

Samen met deze uniek motor, zorgt Ducati voor een ondersteunend dealer netwerk in meer dan 90 landen met 766 Ducati servicepunten en Ducati dealers tot uw beschikking. Beschikbaar voor degenen die willen reizen in alle vrijheid en veiligheid en zorgeloos hun horizon willen verbreden.

Dit alles, komt samen in de Ducati Globetrotter mentaliteit.

De nieuwe Multistrada 1200 Enduro is uitgerust voor avonturen in de meest afgelegen gebieden, daarnaast verzekert hij ultieme veiligheid in dagelijks gebruik.

Veel functies dragen bij aan de veelzijdigheid van de Multistrada Enduro. Zoals de Bosch Cornering ABS, die de remkracht optimaal verdeelt tussen de voor- en achterwielen en het mogelijk maakt te remmen in bochten, om zo een effectieve vertraging te garanderen zonder verlies van grip. Daarnaast zijn er drie niveau’s in te stellen, wat de Enduro geschikt maakt voor elke rijstijl en de omstandigheid van het weer of terrein. De krachtige volledige LED-koplampen, evenals de Cornering functie, zorgen voor uitstekende zichtbaarheid op de weg en verbeterde veiligheid.

De nieuwe Vehicle Hold Control-functie maakt bergopwaarts rijden en wegrijden met  volledige bagage makkelijker, zelfs op gladde ondergrond, door de achterrem aan te passen terwijl de rijder de koppeling en gashendel bedient.

De elektronische functies die standaard worden meegeleverd, zijn als volgt:

  • Riding Modes: Touring, Sport, Urban en Enduro
  • Power Mode
  • 8-voudig instelbare Traction Control
  • 8-voudig instelbare Wheelie Control
  • Semi-actieve vering – dit helpt voor optimale controle met elke belading, in elke situatie.
  • Cruise control
  • Infotainment (multimedia-systeem en Link app)
  • 5″ kleuren TFT-display voor alle instrumenten
  • Verlichte schakelapparatuur
  • Hands Free bellen

De Globetrotter mentaliteit past geheel bij de nieuwe Multistrada 1200 Enduro. Dit blijkt ook uit de lange lijst van onderdelen die specifiek zijn ontworpen om hem zo flexibel mogelijk voor elke situatie te maken:

  • Brandstoftank, met een in houd van 30 liter (in tegenstelling tot de max. 20 liter capaciteit van de Multistrada 1200) die een bereik van meer dan 450 km mogelijk maakt. Ondanks de grotere afmetingen, is de tank is perfect geïntegreerd in het totale ontwerp van de motor.
  • Aluminium zijpanelen compleet met steunen, om de brandstoftank te beschermen en de typische robuuste off-road look te versterken.
  • Voor spatbord, in combinatie met het nieuwe 19”voorwiel biedt het maximale bescherming.
  • Snavel, verlengt met het oog op de bescherming tegen modder te verbeteren.
  • Spiegels met nieuwe aluminium details, die de rijder niet tot last zijn tijdens een staande houding op de voetsteps.
  • Stuur, welke verhoogt is met 50 mm, voor een betere ergonomie tijdens off-road rijden.
  • Stuurdemper, om de controle te verbeteren in extreme omstandigheden, waardoor de rijder het hoogste niveau van prestaties kan halen in het Enduro Tourer segment. Juist ook in off-road omstandigheden zonder dat dit de prestaties op de weg enigszins beïnvloedt.
  • Zadel, ontworpen om maximaal comfort te bieden op lange afstandsritten en tegelijkertijd staat het garant voor de beste bewegingsvrijheid (zelfs tijdens een staande houding en in off-road gebruik).
  • Passagiers zadel, perfect geïntegreerd en ontworpen voor maximaal comfort van de passagier.
  • Sachs CDCl voorvork met 200 mm veerweg, evenals geoptimaliseerde demping voor all-terrain gebruik (in tegenstelling tot 170 mm veerweg aan de Multistrada 1200 met de demping aangepast voor prestaties op de weg). De nieuw gesmede voorvork onderkant, met vooruit gemonteerde as, zorgt voor een ideale offset voor de multifunctionele setup van het Enduro rijwielgedeelte.
  • Sachs CDCl monoshock achter, om voor 200 mm Veerweg te zorgen (in tegenstelling tot 170 mm op de Multistrada 1200). Beschikt daarnaast over geoptimaliseerde demping voor de specifieke afmetingen en het veelzijdig allround gebruik van dit model.
  • 19″ voorwiel met spaken, met aluminium velg en naaf, verbetert de controle zowel bij off-road en op oneffen wegdek. (De Multistrada 1200 is uitgerust met een 17’’ voorwiel, meer georiënteerd op wendbaarheid tijdens gebruik op de verharde weg.)
  • 17″ achterwiel met spaken, met een aluminium velg en de naaf ontworpen voor de dubbelzijdige swingarm.
  • Dubbelzijdige swingarm, gegoten uit aluminium, in staat om de stress van het off-road rijden op te vangen, ondanks zijn beperkte gewicht (in tegenstelling tot de enkelzijdige swingarm van de Multistrada 1200 is ontworpen voor hoofdzakelijk op de weg rijden).
  • Achter spatbord, ontworpen om de bescherming tegen stof en vuil te verbeteren.
  • Voetsteunen voor, ontworpen om hoge druk te weerstaan compleet met afneembare rubber inzetstukken voor maximaal comfort. Ze zijn gemaakt van microcast staal om hun gewicht te beperken (en niet gemaakt van diecast aluminium als op de Multistrada 1200).
  • Versnellingsbak pedaal, is zo ontworpen dat in het geval van een val of botsing, de kans op een breuk is geminimaliseerd; in tegenstelling tot de Multistrada 1200 met gesmede aluminium schakelpook, is deze gemaakt van plaatstaal.
  • Achterrem pedaal, is in hoogte verstelbaar in twee standen met een ontgrendeling die eenvoudig is aan te passen aan alle rijomstandigheden: de bovenste positie is gemakkelijk bereikbaar bij een achterwaarts leunende en staande rijhouding, typisch voor bergafwaarts off-road rijden, terwijl de lagere lagere positie ideaal is voor gebruik op verharde wegen. Deze is ook gemaakt van plaatstaal.
  • Rechterzijde voetsteun voor de passagier, ontworpen ter ondersteuning van de nieuwe uitlaatdemper.
  • Middenbok, is ​​ontworpen om perfect te integreren met de nieuwe dubbelzijdige swingarm zonder te storen in de typische staande off-road rijstijl.
  • Zijstandaard, geoptimaliseerd voor de afmetingen van dit model en biedt maximale stabiliteit op ieder type terrein.
  • Panelen onder het zadel ter bescherming van het onderste deel van het zadel tijdens het out-of-the-seat off-road rijden.
  • Uitlaatdemper- hoger gemoteerd- maakt het oversteken van water makkelijker – en is smaller dan de dubbele uitlaatdemper op de Multistrada 1200. Het heeft een roestvrij stalen buitenhuls en een compact ontwerp waardoor de Ducati Performance by Touratech koffers kunnen worden gemonteerd.
  • Uitlaat hitteschild, loopt van de pre-demper tot aan de passagiers voetsteun, om zo een ​​maximum aan comfort te garanderen voor zowel de bestuurder als de passagier.
  • Aluminium carterbeschermer, in combinatie met de nieuwe steunen, is deze ontworpen om de extreme stress van off-road gebruik te weerstaan.
  • Passagiers handgrepen ontworpen ter verbetering van de ergonomie en om de montage voor Ducati Performance door Touratech koffers mogelijk te maken, waardoor de totale breedte van de achterkant wordt verminderd.
  • Ducati Performance door Touratech: grote aluminium zijkoffers beschikbaar als accessoire.

Ducati heeft haar uiterste aandacht besteed aan de Multistrada 1200 Enduro: zijn race DNA en nieuwe avontuurlijke instelling maakt alles mogelijk.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.