Biceps trainen. 10 fouten die je niet moet maken

Biceps trainen. 10 fouten die je niet moet maken

Train je biceps niet als eerste spiergroep. Bevat je trainingsschema een combinatie van rugspieren en biceps, geef dan de voorrang aan je rugspieren en train pas daarna je biceps.

Eiwitten en krachttraining. Wanneer en hoeveel?

Eiwitten en krachttraining. Wanneer en hoeveel?

Iedereen die een beetje traint, kent de proteïnedrankjes (eiwitdrankjes) wel. Je doet een paar scheppen eiwitpoeder in een glas, voegt er water bij en klaar is je dosis proteïnen: krachtvoer voor je spieren.

Afvallen zonder dat je spiermassa vermindert

Afvallen zonder dat je spiermassa vermindert

Is het mogelijk om af te vallen zonder dat je spiermassa afneemt zodat je spieren zich mooi door je trui of T-shirt heen aftekenen? Natuurlijk! Als je het serieus aanpakt, zullen de resultaten niet lang op zich laten wachten.

Een sixpack. Kwestie van voeding of trainen?

Een sixpack. Kwestie van voeding of trainen?

Iedereen die de sportschool bezoekt, streeft naar een platte, gespierde buik. Maar wat is nu de juiste manier om dit resultaat ook echt te bereiken? Wat adviseren de experts?

Oefeningen voor de borstspieren

Oefeningen voor de borstspieren

Maar hoe bereik je dit resultaat? Hoe ziet een krachttrainingsschema eruit dat je borstspieren op een complete manier ontwikkelt maar niet te zwaar maakt?

Een strakke buik: oefeningen voor de buikspieren

Een strakke buik: oefeningen voor de buikspieren

We willen het hier niet hebben over afgetrainde buikspieren (het zo begeerlijke ‘sixpack’) en we willen je hier ook niet (voor de zoveelste keer) vervelen met do’s en don’ts om het vetpercentage van je lichaam zoveel mogelijk te reduceren.

Biceps thuis trainen? Biceps oefeningen

Biceps thuis trainen? Biceps oefeningen

Je kunt je biceps het beste gemiddeld twee keer per week trainen, bijvoorbeeld op dinsdag en op vrijdag. Je spieren hebben dan tenminste een paar dagen rust om te herstellen.

Dieet en trainen

Zo heb jij van de zomer een beach proof lijf! Dieet en trainen

Om af te vallen moet je op drie verschillende vlakken te werk gaan: je voeding, krachttraining en aërobe training. Er zijn ongeveer drie maanden voor nodig om in vorm te komen. Zoveel is dat eigenlijk niet…

De schuine buikspieren

De schuine buikspieren

Een strakke buik… Ook wie zich niet intens met sport bezig houdt, weet hoe anti-esthetisch en vervelend een ‘uitpuilende’ buik (teveel bier, te weinig beweging, verkeerde voeding…) kan zijn.

Fitness-fabeltjes

Fitness-fabeltjes

Zoals in zoveel andere kampen, zijn er ook in de fitnesswereld fabeltjes en ideeën in omloop die maar weinig met de werkelijkheid van doen hebben. …

Read moreFitness-fabeltjes