Mannenmode, kapsels, sexy modellen and style

Home | Fitness | Afvallen met dieet en fitness | Afvallen is zo moeilijk nog niet

Afvallen is zo moeilijk nog niet

Je moet alleen maar even weten hoe je het moet doen. En je moet het op een verstandige manier aanpakken. Met respect voor je lichaam. En met regelmaat.

DOOR ADVERSUS



Overgewicht is niet alleen niet bevorderlijk voor je uiterlijk, maar het vergroot ook het risico op gezondheidsklachten, misschien niet nu maar dan wel in de toekomst.

En omdat de lente / zomer een periode is waarin we extra gemotiveerd zijn om ons leven weer eens in banen te leiden, hebben we enkele praktische leef- en voedingsadviezen voor je. Ze zullen je helpen om de motivatie hoog te houden en om je te ontdoen van die kilo's (of in ieder geval een deel daarvan) teveel.

1. Verrijk je dieet met vezelrijke voedingsmiddelen

. Ten eerste omdat een vezelrijk voedingspatroon gezond is. Maar ook omdat ze je eerder een 'vol' gevoel geven (je eet minder) en ze de stoelgang verbeteren (ook heel belangrijk, toch?). Probeer goed te kauwen, een 'mechanisme' waardoor het gevoel van verzadiging als het ware wordt geactiveerd.

2. Weeg jezelf iedere dag

. Volgens sommige wetenschappers, helpt jezelf iedere dag wegen niet alleen om je gewicht onder controle te houden (logisch) maar ook om te begrijpen welke gedragingen aan tafel verkeerd zijn en welke voedingsmiddelen je voedingspatroon verstoren. Weeg jezelf zonder stress, zonder obsessief te worden, maar vooral met het doel om je lichaam beter te leren kennen.

3. Drink veel water

. Ten eerste omdat je lichaam voldoende water nodig heeft om goed te kunnen functioneren. Maar ook omdat water drinken helpt om je metabolisme (stofwisseling) hoog te houden. We hebben ons altijd afgevraagd waarom water drinken invloed heeft op je verbranding. Misschien hebben we nu het antwoord ontdekt. Volgens sommige wetenschappers verhoogt regelmatig water drinken de verbranding van calorieën omdat je lichaam energie nodig heeft om het water te verwerken. Zo wordt bijvoorbeeld energie aangewend om het water op lichaamstemperatuur te brengen. En omdat water geen calorieën bevat... moet het lichaam voor de 'verwerking' van het water de energie elders vandaan halen.

4. Probeer een actief en geen zittend leven te leiden

. Natuurlijk kun je er niet veel aan veranderen als je op kantoor werkt of de hele dag op school op een stoel moet zitten, maar is het echt nodig om in je vrije tijd uren voor de televisie of computer door te brengen? Ga liever wandelen of breng een bezoekje aan de sportschool...

5. Wees gemotiveerd

. Houd de motivatie hoog en houd de doelen die je wilt bereiken duidelijk voor ogen. Deze positieve houding zal je helpen op die 'ontroostbare' momenten waarop je zin krijgt om je - met overgave én met schuldgevoelens - te buiten wilt gaan aan een flink stuk slagroomtaart.

Probeer het maar eens :-)

ADVERSUS

 

MEER OP ADVERSUS