Mannenmode, kapsels, sexy modellen and style

Home | Fitness | Trainen | Een lekker kontje...

Een lekker kontje...

DOOR ADVERSUS



Wie zegt dat alleen vrouwen een rond en strak achterwerk moeten hebben? Vraag maar eens aan je vriendin(nen), aan je verloofde of je vrouw wat haar als eerste opvalt in een man. Je zult er verbaasd over staan hoeveel vrouwen je vraag met 'billen' zullen beantwoorden. Dat is nog eens iets anders dan ogen, handen of glimlach... Ook vrouwen houden van sexy!

Dus waarom zouden wij het vrouwelijk schoon niet behagen met een 'strak en lekker kontje'? Wij hebben een aantal gemakkelijke oefeningen voor je bilspieren. De meeste oefeningen kun je gewoon overdag uitvoeren. Je hoeft er niet voor naar de sportschool. Ze zullen je zeker helpen om het rondste gedeelte van ons lichaam nog sexier en aantrekkelijker te maken.

  1. Als je loopt of de trappen neemt, concentreer je dan op het aantrekken van de bilspieren. Probeer bij iedere stap in plaats van je beenspieren je bilspieren te gebruiken. Het is verbazingwekkend om te zien hoe je, door je enkel op het gebruik van een spier te concentreren, deze spier het grootste werk kunt laten doen. Concentreer je dus op de bilspieren als je loopt, rent of de trappen neemt.

  2. Plaats de hoogte van je fietszadel zodanig dat je tijdens het trappen je bilspieren kunt gebruiken. Een te hoge of te lage stand verplaatst het werk naar andere spiergroepen. Het positieve effect op je bilspieren gaat dan verloren. En dat zou jammer zijn, vooral omdat je als je op de fiets zit toch al actief bezig bent...

  3. Train je in de sportschool, gebruik dan gerust de machines die de meisjes gebruiken om hun bilspieren te trainen ('machos' bekijken deze machines ten onrechte met een scheef oog). Want ook de bilspieren zijn spieren en moeten dus getraind worden. Laat zware en riskante oefeningen als de squat achterwege (kan gevaarlijk zijn voor de rug). Wil je toch een squatbeweging maken, doe het dan met een barbell zonder gewichten of met een stok. Om de bilspieren te trainen is het niet zozeer van belang hóeveel gewicht je gebruikt, maar gaat het erom dat je de oefening goed en regelmatig uitvoert.

  4. Heb je de (goede) gewoonte om naast krachttraining ook aan conditietraining op de loopband te doen, zet de helling dan hoog (tenminste 6). Hoe hoger de helling, hoe meer je je bilspieren gebruikt. Je kunt een sessie op de loopband ook afsluiten met 5 minuten op helling 10 tot 12. Houd de snelheid in dat geval laag (4,5 à 5 is al prima) en maak lange passen. Voel je bilspieren werken. Eigenlijk maak je zo honderden squat-bewegingen achter elkaar!

  5. Als je uren achter je bureau zit, kun je van deze positie gebruik maken om je bilspieren te trainen. Span je spieren aan en houd ze ongeveer 10 seconden vast. Doe dit vijf à zes keer met 10 seconden rustpauze tussen elke contractie. Niemand zal er wat van merken en jij traint je bilspieren terwijl je werkt!

  6. Een laatste advies. Als je veel loopt en je het effect daarvan wilt verhogen, waarom zou je dan niet een paar gewichtjes om je enkel doen (al was het maar een kilo per enkel)? De gewichtjes zijn verkrijgbaar in meeste sportzaken. In het begin zullen ze je pas een beetje vertragen, maar het is beslist de moeite waard.

Dat is het dan. Zes simpele adviezen, waaruit je kunt kiezen op basis van je levensstijl, het al dan niet bezoeken van de sportschool en de energie en tijd die je wilt steken in een 'lekker kontje'. De vakantie staat voor de deur, de 'zwembroekproef' (of misschien beter: zwembroekbeproeving) is nabij. Tijd om die billen in beweging te zetten!

ADVERSUS

 

MEER OP ADVERSUS