Is streetstyle de ‘nieuwe’ catwalk?

Streetstyle Ferragamo
Streetstyle Ferragamo, ph. Charlotte Mesman

Wat/wie is effectiever om een outfit/modebrand te promoten? Een mooie jongen die zich, ietwat verlegen, met twee schitterende dames presenteert bij een Fashion Show? Of een anoniem model op de catwalk? Geloof ons, die verlegen mooie jongen werkt vele malen beter (ook al is het model op de catwalk net zo knap of misschien nog wel veel knapper).


Ontvang de nieuwsbrief van ADVERSUS in je mailbox. Klik hier om je in te schrijven.

We leven in een vreemde wereld (we blijven het zeggen). Big Brother en andere real live shows doorbraken verschillende barrières. Alles wat ‘echt’ en ‘privé’ overkomt, maakt meer indruk en blijft beter kleven.

Dat weten de modehuizen ook. En daarom kleden ze hun genodigden graag in hun creaties zodat ze bij aankomst op de showlocaties door de streetstyle fotografen worden vereeuwigd (daarmee zeggen we niet dat de ‘verlegen’ jongen in kwestie door Ferragamo gekleed is, maar hij versterkt het systeem wel!). De social media doen de rest. En daarom ook zijn er tegenwoordig ook bepaalde modehuizen die zelfs het doorgaande verkeer in de straat waarin ze showen laten stremmen, enkel en alleen om streetstyle foto’s te bevorderen.

Maar… en nu komt het… het is natuurlijk wel de vraag WIE je bereikt. Zal het publiek dat de social media bezoekt de outfit die de jongen op straat draagt ook daadwerkelijk gaan kopen? Wij denken van niet. Maar wie dan wel? Degene die de show bezoekt. Ja, in ieder geval is dat waarschijnlijker… En daarom is en blijft het toch maar de vraag wat er nu effectiever is…

Wat vinden jullie van deze ontwikkelingen?

Streetstyle Ferragamo
Streetstyle Ferragamo, ph. Charlotte Mesman
Streetstyle Ferragamo
Dezelfde outfit in de Salvatore Ferragamo Fashion Show lente zomer 2017

Wil jij op de hoogte blijven van de trends en nieuwtjes op ADVERSUS? Schrijf je in voor de gratis nieuwsbrief. Klik hier.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.