Lexus onthult spectaculaire coupé LC 500

Lexus presenteert vier jaar na de onthulling van het spectaculair gelijnde LF-LC concept het uiteindelijke productiemodel van de 2+2 luxecoupé, de Lexus LC 500. De volledig nieuwe coupé schittert als wereldprimeur op de North American International Auto Show (NAIAS) in Detroit. De LC 500 is het nieuwe vlaggenschip onder de premium coupés, waarbij luxe, design, performance en technologie de boventoon voeren. De Lexus LC 500 staat op een compleet nieuw platform en wordt aangedreven door de krachtigste V8-benzinemotor die Lexus tot nu toe ontwikkelde.


Ontvang de nieuwsbrief van ADVERSUS in je mailbox. Klik hier om je in te schrijven.
Lexus onthult spectaculaire coupé LC 500
Lexus onthult spectaculaire coupé LC 500

De nieuwe Lexus LC 500 is een evolutie van de LF-LC Concept die in 2012 op de NAIAS eveneens de ster van de show was. Pers, publiek en Lexus-rijders reageerden toen bijzonder enthousiast en vroegen zich af of het opzienbarende studiemodel ooit in productie zou komen. Nu is de Amerikaanse show opnieuw het podium van een spectaculaire Lexus wereldpremière. De volledig nieuwe Lexus LC 500 maakt een krachtig statement en illustreert in meerdere opzichten de weg die Lexus ingeslagen is.

Krachtige styling, oogstrelende designdetails

Het vlaggenschip in de coupéreeks staat symbool voor puur craftmanship. Door nieuwe oplossingen te implementeren, kon de styling van de LF-LC Concept zoveel mogelijk behouden worden. De imposante Lexus LC 500 onderscheidt zich met zijn vloeiende lijnen, met lage daklijn en brede schouders. De coupé is 4.760 mm lang, 1.920 mm breed en slechts 1.345 mm hoog. De voorzijde valt direct op door de geprononceerde Lexus spindle grille en de zeer slanke triple LED-koplampen. De meerlaagse LED-achterlichten geven een uniek, herkenbaar lichteffect.

‘Dynamic luxury’-interieur

De Lexus LC 500 staat voor luxe, performance en craftmanship. Deze elementen komen terug in het stijlvolle interieur, dat wordt gekenmerkt door het ‘dynamic luxury’-thema. De zitpositie is onmiskenbaar sportief. De bestuurder staat centraal voor een zo intuïtief mogelijke rijervaring. De samenwerking tussen ontwerpers en ingenieurs was nog nooit zo intensief. Ontwerpers waren nauw betrokken bij de technische ontwikkeling, wat heeft geresulteerd in zeer vooruitstrevend interieurdesign.

In de Lexus LC 500 debuteert bijvoorbeeld het nieuwe Lexus multimediasysteem, voorzien van verder verbeterde en nog snellere software. Inzittenden worden verder getrakteerd op een uitzonderlijke geluidservaring dankzij het nieuwe, standaard aanwezige Mark Levinson Premium Surround System.

Superieure rijkwaliteiten

De nieuwe achterwielaangedreven LC 500 symboliseert de richting die Lexus inslaat op dit gebied. Rijdynamiek en verfijning waren speerpunten bij de ontwikkeling. Superieure rijkwaliteiten kregen absolute prioriteit. De Lexus LC 500 maakt bovendien als eerste Lexus gebruik van een geheel nieuw platform. Dit is de basis van alle toekomstige Lexus modellen met de motor voorin en aandrijving op de achterwielen.

Het performanceniveau van de Lexus LC 500 is mede toe te schrijven aan de stijfheid van de carrosserie. In Lexus’ streven naar pure perfectie duurde het proces van Research & Development op het gebied van wielophanging, demping en stuurinrichting drie keer langer dan gebruikelijk.

Krachtigste Lexus V8 ooit

De Lexus LC 500 wordt aangedreven door de beproefde 5,0-liter V8-benzinemotor uit de Lexus RC F en GS F. Deze atmosferische, hoogtoerige achtcilinder wordt geprezen om zijn soepele en lineaire vermogensafgifte en karaktervolle sound. De volledig uit aluminium vervaardigde, krachtigste V8-motor die Lexus ooit bouwde, levert 351 kW/477 pk en een koppel van 530 Nm.

10-trapsautomaat

De aandrijfkrachten worden naar de achterwielen gestuurd via een nieuw ontwikkelde 10-trapsautomaat – de eerste van Lexus ooit. De schakeltijden zijn vergelijkbaar met die van een transmissie met dubbele koppeling. De prestaties van de Lexus LC 500 zijn mede hierdoor ongekend voor een 2+2 coupé van dit kaliber. De acceleratietijd van 0-100 km/uur neemt minder dan 4,5 seconden in beslag.

Lexus Safety System +

Zoals het een vlaggenschip betaamt, komt de LC 500 met de nieuwste technologie op het gebied van actieve veiligheid. Het standaard Lexus Safety System + is een pakket actieve veiligheidssystemen, bestaande uit onder meer Pre-Crash Safety systeem (PCS) dat botsingen helpt te voorkomen dan wel de gevolgen hiervan te beperken. Lane Keep Assist (LKA) waarschuwt de bestuurder als de auto zich buiten de rijbaan dreigt te begeven zonder richting aan te geven. Automatic High Beam (AHB) zorgt voor optimaal zicht naar voren tijdens nachtelijke ritten, zonder tegenliggers te verblinden. En ook All-speed Adaptive Cruise Control (All-speed ACC) behoort tot de veiligheidsfeatures.

Wil jij op de hoogte blijven van de trends en nieuwtjes op ADVERSUS? Schrijf je in voor de gratis nieuwsbrief. Klik hier.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.