Mannenmode, kapsels, sexy modellen and style

Home | Lifestyle | Interviews | Andrew Blake

Andrew Blake weet als geen ander van erotische films een waar kunststuk te maken. Zijn films zijn sofisticated en very, very sexy... In zijn films zien we de mooiste vrouwen en prachtige locations, van Los Angeles tot New York, tot Rome en Parijs. Blake mag zich rekenen tot de beroemdste erotische filmmakers op internationaal niveau.

Officiële site: www.andrewblake.com

Je bent waarschijnlijk één van de meest benijde mannen van deze planeet. Ieder model waarmee je gewerkt heb is op zijn minst 'gorgeous' - bloedmooi - te noemen. Hoe ben je je carrière erotisch filmmaker begonnen? En wat waren je eerste stappen in deze business?
Ik ben in 1984 in Los Angeles begonnen. Ik was mijn carrière bij de televisie zat en zocht naar een carrière waar ik zelf plezier aan kon beleven. Ik produceerde en financierde een korte video met sexy modellen en stuurde de cassette naar Playboy Channel, die op dat moment net van start gegaan waren. Ze vonden de video mooi en ik kreeg een serie op hun channel. Langzamerhand stapte ik over op harder materiaal wat uiteindelijk leidde tot de 'Night Trips' serie in 1989. De serie was een groot succes en zo kwam ik de internationale wereld van erotische films binnen. Ik was echter nooit de eigenaar van de films en ik had het geld niet om ze zelf te produceren. Daarom stopte ik een paar jaar totdat ik de financiering van 'Hidden Obsessions' rond had. Ik kreeg echter problemen met mijn distributeur en besloot toen om de stekker er maar weer uit te trekken totdat ik mijn eigen werk helemaal zou kunnen financieren en controleren. In 1996 zette ik Studio A Entertainment op en sindsdien heb ik complete controle over de productie en distributie van mijn films. Ik zal nooit meer voor iemand anders werken.

Je films zijn meer kunstwerken dan porno films, je zou kunnen spreken van 'erotic art'. Je bent waarschijnlijk een van de weinige die ook veel vrouwen onder hun publiek mogen scharen. Houd je bij de productie van je films rekening met het vrouwelijke publiek? Eigenlijk denk ik helemaal niet aan mijn publiek als ik een film aan het maken ben. Voor mij is het belangrijk dat ik er zelf plezier in heb. Als je films gaat maken voor een bepaald publiek, of probeert te anticiperen op de wensen van het publiek - of het nu mannen of vrouwen zijn - dan heeft dat denk ik een negatieve impact op het resultaat. Overigens denk ik dat mijn films meer voor mannen zijn dan voor vrouwen. Het doet me plezier als vrouwen mij schrijven dat zij beantwoorden aan het beeld van de vrouw dat ik in mijn films neerzet. Ik let erg op de details van de garderobe, want ik denk dat vrouwen dat kunnen waarderen, maar nogmaals, eigenlijk gaat het erom dat ik iets maak wat ik zelf mooi vind. De laatste tijd doe ik nogal veel benen en voeten, zoals je in mijn laatste film ' Girlfriends' kunt zien. Ik had het geluk dat ik een groepje vrouwen met natuurlijke grote borsten vond. Dat vind ik heel opwindend. Misschien kom ik hier op het terrein van Russ Meyer!

Waar let je op als je je modellen uitkiest?
Het belangrijkste in een model vind ik 'natural beauty'. Ik weiger met modellen te werken die hun borsten hebben laten vergroten, die iets kunstmatigs hebben. Ik houd van lange vrouwen, brunettes met grote borsten en een beetje etnische look - dat is mijn ideale type. Het was altijd een groot probleem om modellen te vinden die beantwoorden aan dat image, maar nu lijkt het wel alsof zij mij vinden. Iedere week ontvang ik e-mails van nieuwe modellen uit de hele wereld die met mij willen werken. Ik denk dat dat is omdat ik nu een internationale naam heb opgebouwd.

En waar let je op in een vrouw?
Niet alleen voor modellen maar ook voor vrouwen vind ik ' natural beauty' het aantrekkelijkst... ik kan de hele dag met de mooiste modellen werken, dan naar huis rijden en ergens op straat een complete 'knock-out' in shorts en t-shirt zien lopen. Ik kan dan niets anders doen dan kijken. Het is eindeloos en het verveelt nooit.

Onlangs heb je in Rome gefilmd. Hoe was het om een paar weken in Italië te zijn? Is het anders dan werken in LA?
Ik houd ervan om in het buitenland te filmen, met name in Italië. Elk jaar film ik in Rome. Maar ik houd ook van Parijs. Ik vind dat ik mooiere dingen maak als ik niet in LA werk. Het is altijd een avontuur. Ik heb alle architectonisch mooie huizen in LA nu wel gebruikt, en er lijkt geen einde te komen aan de prachtige gebouwen in Rome. We hebben in Villa Parise in Frascati gefilmd. De villa is in de afgelopen decennia regelmatig gebruikt voor Italiaanse films. Ik heb ook genoten van onze bezoeken aan de Cinecitta Studios (de televisiestudio's in Rome). Ik vind het heerlijk om daar aan de bar een espresso te drinken, onder de poster van Anita Ekberg uit de film 'La Dolce Vita'. Het gaf me het gevoel dat ik het echt gemaakt heb als internationale filmmaker.

Ben je een websurfer? Wat voor soort sites bezoek je? Eigenlijk ben ik niet echt een websurfer, maar ik vind Natasha Merri's site, digitalgirly.com, heel mooi. Zij is een kunstfotograaf uit New York, en ze heeft een unieke manier van fotograferen. Het is expliciet maar kunst tegelijkertijd. Maar eigenlijk besteed ik mijn tijd liever aan editing systeem. Ik heb jaren met Avid gewerkt, maar pas geleden heb ik Final Cut Pro ontdekt. Het is fascinerend. Soms denk ik dat ik een kwartiertje bezig ben, en dan realiseer ik me dat er al uren voorbij zijn.

Je officiële site, www.andrewblake.com... In hoeverre ben je daar persoonlijk bij betrokken? Wat kunnen bezoekers en abonnees er vinden? Voor mijn site geef ik de grote lijnen aan en verzorg ik de inhoud. Het is een full time job om de site te onderhouden en iedere dag te updaten. We hebben een shopping gedeelte waar je al mijn films die zijn geproduceerd door Studio A op DVD en VHS kunt kopen. Verder hebben we veel materiaal en nieuwe galerieën met mijn nieuwe talenten en mijn favoriete sterren. Ik heb een heel goed team (http://www.digitalorganics.com) dat mijn site verzorgt. De designer begrijpt mijn stijl goed en komt ook naar de set als ik aan het filmen ben om foto's te maken voor mijn 'Production Stills Galleries'. We hebben nu eindeloos veel fotomateriaal van mijn laatste twee films. Deze maand gaan we naar New York City voor mijn nieuwe film, die op dit moment nog geen titel heeft. Als de film klaar is, zullen we weer heel veel nieuwe foto's voor onze abonnees hebben. In de nieuwe film zullen jullie Aria Giovanni, Justine en drie nieuwe bloedmooie vrouwen te zien krijgen. De film komt in najaar 2002 uit.

Alessio Cristianini


MEER OP ADVERSUS