Voedingssupplementen. Eiwitdranken, creatine, vitaminen en mineralen. Doen of niet?

 
Voedingssupplementen. Eiwitdranken, creatine, vitaminen en mineralen. Doen of niet?
Voedingssupplementen. Eiwitdranken, creatine, vitaminen en mineralen. Doen of niet?

Helpen voedingssupplementen als eiwitdranken, creatine, vitaminen en mineralen of is een gebalanceerd voedingspatroon al voldoende om gewenste resultaten in de sportschool te behalen? En als ze je training ondersteunen, welke voedingssupplementen werken dan het best en hoe moet je ze innemen? Wat adviseren de experts?

Of je, als je sport, met voedingssupplementen je dagelijkse voeding gaat integreren, hangt vooral af van je trainingsschema. Ben je zo iemand die drie maal per week sport om in vorm te blijven dan is een gebalanceerd voedingspatroon op zich al voldoende. Zou je toch een voedingssupplement willen gebruiken, dan kun je denken aan een multivitaminepreparaat.

Anders wordt het als je heel intensief traint. Dan kunnen voedingssupplementen heel nuttig zijn omdat je spieren dan vaak niet alle benodigde bouwstenen uit je voeding kunnen halen. Het zal afhangen van je training en de sport die je beoefent voor welke supplementen je gaat, maar een standaard ‘recept’ is: omega 3, BCAA’s (vertakte keten aminozuren en diverse eiwitbronnen. Maar nogmaals, het zal hier van geval tot geval verschillen. Laat je goed voorlichten.

ADVERSUS

 
Schrijf je in voor de gratis ADVERSUS nieuwsbrief!
 
 

Een reactie plaatsen