Biceps thuis trainen? Biceps oefeningen

Biceps thuis trainen? Biceps oefeningen

Je kunt je biceps het beste gemiddeld twee keer per week trainen, bijvoorbeeld op dinsdag en op vrijdag. Je spieren hebben dan tenminste een paar dagen rust om te herstellen.

Toch nog in vorm op vakantie?

Toch nog in vorm op vakantie?

Met wat motivatie (denk aan de dag dat je in je zwembroek dat strand opmoet!) moet het lukken om die lovehandles en bierbuik nog net op tijd een beetje terug te brengen!

Basisregels voor meer spiermassa

Basisregels voor meer spiermassa

Je spiermassa kan alleen groeien als je lichaam daartoe voldoende tijd krijgt. Slaap daarom minimaal acht uur per nacht. Een hazenslaapje tussen de middag kan ook geen kwaad.

Eiwitten en krachttraining. Wanneer en hoeveel?

Eiwitten en krachttraining. Wanneer en hoeveel?

Iedereen die een beetje traint, kent de proteïnedrankjes (eiwitdrankjes) wel. Je doet een paar scheppen eiwitpoeder in een glas, voegt er water bij en klaar is je dosis proteïnen: krachtvoer voor je spieren.

Afvallen zonder dat je spiermassa vermindert

Afvallen zonder dat je spiermassa vermindert

Is het mogelijk om af te vallen zonder dat je spiermassa afneemt zodat je spieren zich mooi door je trui of T-shirt heen aftekenen? Natuurlijk! Als je het serieus aanpakt, zullen de resultaten niet lang op zich laten wachten.

Oefeningen voor de borstspieren

Oefeningen voor de borstspieren

Maar hoe bereik je dit resultaat? Hoe ziet een krachttrainingsschema eruit dat je borstspieren op een complete manier ontwikkelt maar niet te zwaar maakt?

Een strakke buik: oefeningen voor de buikspieren

Een strakke buik: oefeningen voor de buikspieren

We willen het hier niet hebben over afgetrainde buikspieren (het zo begeerlijke ‘sixpack’) en we willen je hier ook niet (voor de zoveelste keer) vervelen met do’s en don’ts om het vetpercentage van je lichaam zoveel mogelijk te reduceren.

De schuine buikspieren

De schuine buikspieren

Een strakke buik… Ook wie zich niet intens met sport bezig houdt, weet hoe anti-esthetisch en vervelend een ‘uitpuilende’ buik (teveel bier, te weinig beweging, verkeerde voeding…) kan zijn.