Adversus | Auto's | Ferrari Amalfi

Ferrari Amalfi

Ferrari Amalfi, een V8 2+ coupé met midden-voor motor die de Ferrari Roma vervangt in de line-up van het Italiaanse merk met het steigerende raspaard

Ferrari Amalfi
Ferrari Amalfi

Vandaag is de nieuwe Ferrari Amalfi onthuld, een V8 2+ coupé met midden-voor motor die de Ferrari Roma vervangt in de line-up van het Italiaanse merk met het steigerende raspaard. De Ferrari Amalfi herdefinieert het concept van hedendaagse sportiviteit en combineert hoge prestaties, veelzijdigheid en verfijnde esthetiek. De Amalfi is ontworpen voor iedereen die sportief wil rijden zonder in te leveren op het gebied van comfort en stijl en onderscheidt zich door zijn ongekende balans tussen adrenaline en dagelijkse bruikbaarheid.

Het design van de auto komt voort uit een vloeiende en minimalistische benadering, met volle volumes en strakke oppervlakken die moderniteit en dynamiek uitstralen. Het front wordt gedomineerd door een grote luchtinlaat en een lange, vloeiende motorkap waaronder de 640 pk sterke V8 turbomotor is ondergebracht. Aan de achterzijde draagt de geïntegreerde actieve spoiler bij aan de stabiliteit bij hoge snelheden, terwijl gesmede velgen en koolstofvezel details de sportieve en verfijnde esthetiek compleet maken.

Binnenin heeft het interieur een dual-cockpit lay-out, met een nieuw stuurwiel met fysieke knoppen en de terugkeer van de iconische startknop. Het geïntegreerde centrale display en de ergonomische bedieningselementen zorgen voor een intuïtieve interactie met de auto, zelfs tijdens dynamisch rijden. Uitgebreid gebruik van koolstofvezel en contrasterende stiksels voegt een vleugje exclusiviteit toe, terwijl de 2+ configuratie het mogelijk maakt de achterbank te gebruiken om de praktische bruikbaarheid van de auto aanzienlijk te vergroten, de laadcapaciteit te vergroten en reizen met kinderen mogelijk te maken.

Het hart van de Amalfi wordt gevormd door een geëvolueerde twin-turbo V8, afgeleid van de bekroonde F154-familie, die dankzij nieuwe turbokalibraties 640 pk kan leveren. De veelgeprezen achttraps transmissie met dubbele koppeling zorgt voor snel en soepel schakelen. De prestaties zijn uitstekend: 0-100 km/u in 3,3 seconden, 0-200 km/u in 9,0 seconden, met een vermogen-gewichtsverhouding van 2,29 kg/pk, de beste in zijn klasse.

De rijdynamiek is verfijnd met de introductie van het brake-by-wire systeem, de ‘ABS Evo’ controller die ontworpen is voor alle ondergronden en omstandigheden, en een opnieuw gekalibreerd stuurhuis voor een nog nauwkeurigere en progressievere respons. Actieve aerodynamica, met de nieuwe geïntegreerde mobiele achtervleugel, zorgt voor stabiliteit in alle rijomstandigheden en in alle Manettino-posities en helpt de dynamische prestaties te maximaliseren.

De Amalfi bevat de nieuwste technologische oplossingen uit het Ferrari-gamma: het infotainmentsysteem is volledig connected, met standaard Apple CarPlay® en Android Auto®, gekoppeld aan draadloos opladen van een smartphone. Het nieuwe stuurwiel, het digitale instrumentenpaneel en het 10,25 inch horizontale centrale display bieden een geavanceerde mens-machine-interface die ontworpen is om zowel de bestuurder als de passagier te boeien. Onder de functies die op verzoek beschikbaar zijn, is de toevoeging van het lift-systeem aan de voorkant dat tot 35 km/u bruikbaar is, waardoor de auto eenvoudig obstakels in de stad kan overwinnen door hem met maximaal 40 mm te verhogen.

Het optionele Burmester® premium audiosysteem maakt de experience aan boord compleet en biedt een meeslepende geluidsomgeving, ontworpen om elke reis met kwaliteit en detail te begeleiden.

De Ferrari Amalfi is bedoeld voor mensen die op zoek zijn naar een auto die elegantie en prestaties, emotie en functionaliteit combineert. Een model dat de sportieve geest van Ferrari in een modern jasje steekt en een compromisloze rijervaring biedt, in elke context.

AANDRIJFLIJN

De motor van de Ferrari Amalfi vertegenwoordigt de nieuwste evolutie van de 3.855cc twin-turbo V8 uit de F154-familie, die de meeste internationale onderscheidingen heeft ontvangen in de recente autogeschiedenis. In deze configuratie is de krachtbron geoptimaliseerd voor een maximaal vermogen van 640 pk bij 7.500 tpm, met een specifiek vermogen van 166 cv/l en een rode lijn die is verhoogd naar 7.600 tpm, waardoor de continu toenemende vermogenscurve volledig kan worden benut.

De vermogenstoename werd bereikt door een geavanceerd turbocharging managementsysteem, dat onafhankelijke regeling van de rotatiesnelheid van de twee turbo’s mogelijk maakt met speciale kalibratie en een verhoging van de maximale turbosnelheid tot 171.000 tpm. Deze aanpak verbetert de gasrespons en verhoogt de precisie van de drukregeling, mede dankzij de introductie van speciale druksensoren voor elke cilinderbank. Dankzij de nieuwe motorregeling, die al wordt gebruikt in modellen als de 296 GTB, Ferrari Purosangue en Ferrari 12Cilindri, kan het volledige potentieel van de motor worden benut.

Tegelijkertijd werden inspanningen geleverd om de massa te verminderen: nieuwe lichtgewicht nokkenassen (-1,3 kg) en een opnieuw ontworpen motorblok met precisiebewerking elimineerden niet-structureel materiaal, waardoor ongeveer één kilogram werd bespaard. Voor het eerst in een Ferrari-motor is een olie met lage viscositeit geïntroduceerd, waardoor de koudebestendigheid met 30% is afgenomen ten opzichte van de vorige versie, waardoor het opwarmen efficiënter verloopt.

De gasrespons is nu nog sneller dankzij een reeks geavanceerde technische oplossingen: een vlakke krukas, compacte turbines met een lage massatraagheid, twin-scroll technologie voor gescheiden uitlaatgasmanagement en een single-scroll spruitstuk met runners van gelijke lengte. Deze elementen dragen bij aan een gevoel van een continue en progressieve vermogensafgifte, met een koppelkromme die is gevormd voor een sterkere trekkracht bij middelhoge en hoge toerentallen in alle versnellingen.

De achttraps oliebadtransmissie met dubbele koppeling, voor het eerst geïntroduceerd in de SF90 Stradale en alom geprezen, is verder geoptimaliseerd met een krachtigere regeleenheid en diepere integratie met de motorsoftware, waardoor het schakelen nog soepeler en sneller verloopt.

De algehele efficiëntie van de aandrijflijn profiteert van oplossingen zoals de dry-sump versnellingsbakconfiguratie, schuine vertanding met lage wrijving en koppelmanagementstrategieën van de koppeling die zorgen voor extreem soepel rijden in de stad, vooral tijdens Start&Stop-fasen.

Het geluidsontwerp heeft ook speciale aandacht gekregen: er is een nieuwe lay-out van de demper ontwikkeld om te voldoen aan de strengste voorschriften voor geluidsemissie, zonder afbreuk te doen aan de kenmerkende sound van Ferrari. De vlakke krukas en uitlaatbochten van gelijke lengte dragen bij aan een kenmerkende ontstekingsvolgorde. Het uitlaatsysteem is voorzien van een keramische matrixkatalysator met een trimetallische coating (rhodium, platina, palladium), met kortere activeringstijden dankzij een lagere thermische inertie. De geluidsregeling wordt geregeld door een nieuwe proportioneel geregelde bypassklep met speciale mappings om het uitlaatgeluid aan te passen aan verschillende rijomstandigheden.

STIJL

EXTERIEUR
De Ferrari Amalfi vertegenwoordigt een nieuwe interpretatie van het archetype van de 2+ coupé berlinetta met een voorin gemonteerde V8 motor, waarbij traditie en innovatie worden gecombineerd in een designtaal die de esthetische normen van het merk uit Maranello verder ontwikkelt. Het Ferrari Styling Centre team, onder leiding van Flavio Manzoni, liet zich inspireren door de elegante proporties van de Ferrari Roma en ging verder om een meer vloeiende en moderne vorm te definiëren, zonder de essentie van Ferrari’s 2+ sportwagens te vergeten.

Het exterieurdesign ontwikkelt zich vanuit een slanke, monolithische speedform die de auto een sterke en dynamische identiteit geeft. De oppervlakken worden minimalistisch behandeld, waarbij scherpe lijnen en geometrische volumes een gebeeldhouwde en coherente carrosserie definiëren. Het wigvormige thema dat langs de zijkant loopt, draagt samen met de verlichtingsunits die in de technische uitsparingen zijn geïntegreerd, bij aan een verfijnde en eigentijdse esthetiek. De voorkant, zonder traditionele grille, wordt gekenmerkt door een zwevende carrosseriekleurige vleugel boven een donkere verzonken band waarin sensoren en koplampen discreet zijn geïntegreerd. De onderste splitter maakt de compositie compleet en benadrukt de visuele breedte en sportiviteit van het geheel.

De achterzijde wordt gedefinieerd door een sterke karakterlijn die het hele volume omsluit en uitmondt in een compacte en strakke staart. De achterlichten zijn verborgen in essentiële grafische uitsnijdingen, die doen denken aan klassieke Ferrari’s maar tegelijkertijd een moderne visuele taal gebruiken. De brede en functionele diffuser toont openlijk zijn aerodynamische doel, terwijl het achterscherm samensmelt met het spoilerprofiel en zo een kenmerkende stilistische handtekening creëert. De introductiekleur Verde Costiera – een schitterend groenblauw dat is geïnspireerd op de weerspiegeling van de zee langs de kust van Amalfi – benadrukt de persoonlijkheid van de auto, versterkt de vloeiende oppervlakken en geeft het geheel een frisse, levendige uitstraling.

INTERIEUR
Binnenin heeft de Amalfi een dubbele cockpitopstelling die de bestuurder en passagier in twee visueel met elkaar verbonden cellen hult, verbonden door het dashboard, de deurpanelen en de centrale tunnel. Het coconeffect wordt versterkt door een oppervlak dat de symmetrie doorbreekt en het centrale touchscreen benadrukt, waardoor een formele interactie tussen de twee inzittenden ontstaat. Het interieurdesign is vereenvoudigd tot een strakke en eigentijdse taal, met uitgebreid gebruik van eersteklas materialen en geïntegreerde technologische oplossingen.

Het dashboard heeft voor het eerst een monolithische lay-out waarbij het instrumentenpaneel en de luchtroosters zijn samengevoegd tot één blok. De centrale tunnel, gefreesd uit één blok geanodiseerd aluminium, herbergt functionele elementen als de versnellingspook, de sleutelopening, het draadloze oplaadstation en secundaire bedieningselementen. De woofers zijn verborgen achter geperforeerde aluminium oppervlakken, wat bijdraagt aan een technische en verfijnde esthetiek.

Het kleurenpalet van het interieur weerspiegelt het gedurfde karakter van de auto, met materiaal- en kleurcombinaties die het concept van sportiviteit benadrukken. Verde Bellagio, het levendige groen van de introductieconfiguratie, vestigt de aandacht op het voorste gedeelte van het interieur. Optionele comfortstoelen zijn verkrijgbaar in drie maten en zijn uitgerust met 10 luchtkamers voor de massagefunctie – met vijf programma’s en drie intensiteitsniveaus – samen met ventilatie voor zowel de zitting als de rugleuning.

Het optionele Burmester® Premium Audio System, dat de beleving aan boord compleet maakt, levert een toonaangevende geluidskwaliteit dankzij 14 luidsprekers en 1.200 watt vermogen. Ringradiatoren zorgen voor kristalheldere hoge frequenties, terwijl gebruikers met drie voorkeursinstellingen de akoestische ervaring kunnen aanpassen aan hun voorkeuren. De materialen en afwerking van de luidsprekers, geselecteerd om hun elegantie en tactiele kwaliteit, helpen om van de cabine een meeslepende en verfijnde omgeving te maken.

HMI
De ervaring aan boord van de Ferrari Amalfi is ontworpen om intuïtieve, boeiende en technologisch geavanceerde interactie te bieden, dankzij een volledig vernieuwd HMI-systeem (Human-Machine Interface) en een reeks oplossingen gericht op het verbeteren van het comfort en de levenskwaliteit aan boord.

Het nieuwe stuurwiel, uitgerust met fysieke knoppen, markeert een terugkeer naar tactiele bedieningselementen, met een lay-out die is ontworpen voor maximale ergonomie en gemakkelijke herkenning in alle rijomstandigheden. Aan de linkerkant zorgt de terugkeer van de iconische aluminium startknop voor een onmiddellijke verbinding tussen bestuurder en auto vanaf het moment van het starten van de motor. De bedieningselementen zijn functioneel verdeeld: op de linkerspaak bevinden zich de ADAS-bedieningselementen, de adaptieve cruise control, de telefoon en spraakopdrachten, terwijl rechts de keuzeschakelaars voor displayweergaven, ruitenwissers en richtingaanwijzers zitten. Aan de achterkant zorgen twee draaiknoppen voor het volume en de zenderkeuze.

Het HMI-systeem is opgebouwd rond drie hoofdschermen. Het 15,6 inch digitale instrumentenpaneel geeft alle rij- en voertuigdynamische informatie. In het midden van het dashboard bevindt zich een capacitief touchscreen van 10,25 inch waarmee zowel de bestuurder als de passagier toegang heeft tot de belangrijkste functies: multimedia, radio, telefoon, schermspiegeling, klimaatregeling, stoelverstellingen en voertuiginstellingen. Het 8,8 inch display voor de passagier ten slotte biedt een echte bijrijderservaring en toont parameters als G-krachten en motortoerentallen.

Connectiviteit is verzekerd door compatibiliteit met Apple CarPlay® en Android Auto®, terwijl het draadloos opladen van een smartphone is geïntegreerd in de middentunnel. De auto is ook uitgerust met het MyFerrari Connect-systeem, waarmee de status van de auto op afstand kan worden gecontroleerd via een speciale app.

AERODYNAMIEK

De aerodynamische ontwikkeling van de Ferrari Amalfi is het resultaat van een complex en nauwgezet project dat tot stand is gekomen door nauwe samenwerking tussen de afdeling thermofluid dynamics en het Ferrari Styling Centre. Het proces integreerde CFD-simulatie, windtunneltests en ontwerpverfijning in een gezamenlijk traject dat leidde tot de creatie van een auto die zowel boeiend als functioneel is.

Het resultaat is een tot in het kleinste detail geperfectioneerde carrosserie, waarbij elk element een precieze functie heeft. Hiertoe behoren aerodynamische kuipdelen op de bodem voor de voor- en achterwielen, die de luchtweerstand verminderen en de efficiëntie verbeteren. Een bypass-kanaal boven de voorste koplampen verbindt de voorkant met de motorruimte, waardoor de drukopbouw wordt verminderd en de koeling wordt geoptimaliseerd. Downforce wordt aan de voorkant gegenereerd door een paar in de windtunnel geoptimaliseerde vortexgeneratoren en twee in de splitter geïntegreerde diffusors, die ook de ventilatie van de voorremmen verbeteren.

De onderzijde is ontworpen om de efficiëntie te maximaliseren, met speciale voorzieningen om de luchtweerstand te verminderen en de luchtstroom zorgvuldig te beheren. Aan de achterkant is de diffuser volledig opnieuw ontworpen om het beste compromis te vinden tussen downforce en luchtweerstand, met een gecontroleerde expansie van de stroming in het centrale kanaal dat het zog activeert en de stabiliteit verbetert.

Een opvallend element aan de achterkant is de actieve mobiele vleugel, die harmonieus is geïntegreerd in de staart van de auto. Dit onderdeel kan drie configuraties aannemen – Low Drag (LD), Medium Downforce (MD) en High Downforce (HD) – afhankelijk van de snelheid, longitudinale en laterale acceleratie. Op rechte stukken blijft de vleugel in de LD- of MD-stand om de luchtweerstand te minimaliseren, terwijl hij tijdens dynamischer rijfasen, zoals bij het nemen van bochten met hoge snelheid of hard remmen, overschakelt naar de HD-configuratie, waarbij een toename in downforce van 110 kg wordt gegenereerd bij 250 km/u met minder dan 4% toename in luchtweerstand. De tussenstand MD zorgt voor een snellere overgang naar volledige uitrol en biedt een balans tussen stabiliteit en prestaties. De werking van de vleugel is volledig automatisch, waardoor de zuiverheid van de lijnen van de auto zelfs bij lage snelheden behouden blijft en de rijervaring wordt verbeterd. De achterkant wordt gecompleteerd door een 20 mm hoge geïntegreerde nol die de luchtstroom helpt comprimeren in een low-drag configuratie.

De voorkant van de auto is ook geoptimaliseerd om effectieve koeling onder alle omstandigheden te garanderen: in het centrale gedeelte bevinden zich de waterradiator van de motor en de aircocondensor, terwijl de zijinlaten de intercoolers van het turbocompressorsysteem voeden.

VOERTUIGDYNAMICA

De voertuigdynamiek van de Ferrari Amalfi vertegenwoordigt een belangrijke evolutie in het landschap van 2+ coupés met voorin geplaatste motoren, dankzij de integratie van de meest geavanceerde technologieën die Ferrari de afgelopen jaren heeft ontwikkeld. De kern van dit systeem is de introductie van brake-by-wire, een oplossing die de remwerking aanzienlijk verbetert, de pedaalslag vermindert en de modulatie verbetert – zelfs in situaties waarbij het ABS is ingeschakeld.

Het ABS Evo systeem, voor het eerst geïntroduceerd op de 296 GTB en doorontwikkeld voor de Ferrari Purosangue en Ferrari 12Cilindri, is aangepast voor optimale prestaties op alle ondergronden en in alle Manettino-standen. Deze controller gebruikt gegevens van de 6D-sensor om de snelheid van de auto nauwkeurig in te schatten en de optimale slip voor elk wiel te bepalen, waardoor de remkrachtverdeling wordt geoptimaliseerd. Het resultaat is een grotere effectiviteit bij remmen op rechte stukken en in gemengde omstandigheden, waar zijdelingse stabiliteit en longitudinale vertraging in balans moeten zijn.

De nauwkeurigheid van deze schattingen zorgt ook voor een grotere herhaalbaarheid van manoeuvres, waardoor variaties veroorzaakt door mechanische toleranties of omgevingsfactoren, zoals de temperatuur van het asfalt, worden verminderd. Deze benadering maakt deel uit van het Side Slip Control (SSC) 6.1 systeem, dat dient als gemeenschappelijke taal voor alle dynamische regelaars – van besturing tot koppelbeheer en verticale bewegingsregeling van de carrosserie – om de prestaties in elke situatie te maximaliseren.

Een verdere vooruitgang is het grip-inschattingssysteem op basis van de EPS (Electric Power Steering), een evolutie van de versie die werd geïntroduceerd op de 296 GTB. In deze nieuwe versie is de grip-inschatting 10% sneller en nauwkeuriger, zelfs op ondergronden met zeer weinig tractie. De herkenningslogica maakt gebruik van de gegevens van het elektrische stuurhuis en de gierhoek die wordt geschat door SSC 6.1 om de grip tussen band en asfalt te beoordelen, zelfs als er niet op de limiet wordt gereden, waardoor de reactiesnelheid en de effectiviteit van de regelaars worden verbeterd.

Om de voertuigdynamiek te ondersteunen, heeft de Amalfi ook een actieve achterspoiler, die afhankelijk van de langs- en dwarsversnelling wordt geactiveerd. In dynamische rijomstandigheden, zoals bij hard remmen of bochten nemen met hoge snelheid, schakelt de spoiler automatisch over naar de High Downforce-configuratie, waardoor extra aerodynamische neerwaartse kracht achter wordt gegenereerd om bij te dragen aan de algehele stabiliteit van de auto.

Op het gebied van veiligheid en bestuurdersassistentie is de Amalfi uitgerust met een uitgebreid pakket ADAS-systemen van de nieuwste generatie. Beschikbare functies zijn onder andere Adaptive Cruise Control, Automatic Emergency Braking, Blind Spot Detection, Lane Departure Warning, Lane Keeping Assist, automatisch grootlicht, verkeersbordherkenning en -assistentie en detectie van slaperigheid en afleiding bij de bestuurder, evenals optionele Surround View en Rear Cross Traffic Alert. Alle systemen zijn configureerbaar via de menu’s in het instrumentenpaneel en integreren naadloos met de elektronische architectuur van de auto, die radar voor en achter, camera’s en speciale regeleenheden omvat. Samen zorgen deze technologieën ervoor dat de Amalfi een nauwkeurige, responsieve en boeiende rijervaring biedt, waarbij elk systeem in harmonie werkt om maximale controle en rijplezier te garanderen – ongeacht de wegomstandigheden of rijstijl.

BANDEN
De bandenkeuze voor de Ferrari Amalfi werd bepaald door een zorgvuldige balans tussen esthetiek, prestaties en comfort. De 20 inch velgen werden gekozen om de harmonieuze proporties te behouden die passen bij de designtaal van de auto, zonder afbreuk te doen aan de rijkwaliteit. Om maximaal comfort te garanderen, werd de hoogte-breedteverhouding van de wangen die voor de Ferrari Roma werd gekozen, behouden, wat zorgt voor een progressieve respons en een goede absorptie van oneffenheden op de weg.

De bandenmaten zijn 245/35 R20 voor en 285/35 R20 achter, een configuratie die wendbaarheid en tractie in balans houdt en bijdraagt aan de nauwkeurige en responsieve dynamiek van de auto. De Amalfi wordt standaard geleverd met banden die samen met twee technische partners zijn ontwikkeld: Bridgestone Potenza Sport en Pirelli P ZERO.

7 JAAR ONDERHOUD

Ferrari’s ongeëvenaarde kwaliteitsnormen en toenemende focus op klantenservice liggen ten grondslag aan het uitgebreide zevenjarige onderhoudsprogramma dat wordt aangeboden bij de Ferrari Amalfi. Het programma is beschikbaar voor het hele Ferrari-gamma en omvat al het reguliere onderhoud voor de eerste zeven jaar van de levensduur van de auto. Dit onderhoudsprogramma voor Ferrari’s is een exclusieve service die klanten de zekerheid geeft dat hun auto door de jaren heen optimaal en veilig blijft presteren. Deze zeer speciale service is ook beschikbaar voor eigenaren van pre-owned Ferrari’s.

Regelmatig onderhoud (met intervallen van ofwel 20.000 km dan wel eenmaal per jaar zonder kilometerbeperkingen), originele reserveonderdelen en nauwgezette controles door personeel dat rechtstreeks is opgeleid in het Ferrari Training Centre in Maranello met behulp van de modernste diagnoseapparatuur, zijn slechts enkele van de voordelen van het Genuine Maintenance Programme. De service is beschikbaar op alle markten wereldwijd en bij alle dealerbedrijven van het officiële dealernetwerk. Het Genuine Maintenance programma breidt het brede aanbod van aftersales services van Ferrari verder uit om tegemoet te komen aan de behoeften van klanten die de prestaties en perfectie willen behouden die de handtekening vormen van alle auto’s die in Maranello worden gebouwd.

Ferrari Amalfi – Technische Specificaties

AANDRIJFLIJN
Type Twin-turbo V8 – wet symp
Totale cilinderinhoud 3.855 cc
Boring en slag 86,5 x 82 mm
Maximaal vermogen 640 pk bij 7.500 tpm*
Maximumkoppel 760 Nm tussen 3.000-5.750 tpm
Maximaal toerental 7.600 tpm
Compressieverhouding 9,4:1
Specifiek vermogen 166 pk/l

GEWICHTEN EN AFMETINGEN
Lengte 4.660 mm
Breedte 1.974 mm
Hoogte 1.301 mm
Wielbasis 2.670 mm
Wielspoor voor 1.652 mm
Wielspoor achter 1.679 mm
Leeggewicht* 1.470 kg
Verhouding droog gewicht/vermogen 2,29 kg/cv
Gewichtsverdeling 50% voor / 50% achter
Inhoud brandstoftank 80 liter
Laadruimte 273 liter

BANDEN EN VELGEN
Voor 245/35 R20 J8,0
Achter 285/35 R20 J10,0

REMMEN
Voor 390 x 223 x 34 mm
Achter 360 x 233 x 32 mm

TRANSMISSIE
8-traps F1 DCT met dubbele koppeling

ELEKTRONISCHE BESTURING
EPS, VDC, ABS met EBD, F1-TCS, E-Diff3, SSC 6.1, FDE 2.0, SCM-E Frs, ABS Evo in alle Manettino-posities

PRESTATIES
Topsnelheid 320 km/u
0-100 km/u 3,3 s
0-200 km/u 9,0 s
100-0 km/u 30,8 m
200-0 km/u 119,5 m

BRANDSTOFVERBRUIK
Onder homologatie

CO2EMISSIES
Onder homologatie

  • Met optionele lichtgewicht inhoud

MEER OP ADVERSUS.NL